Skip to content
  • Tarieven
  • Work with me
  • Tips&tricks
  • Shop
    • Winkelwagen
    • Account login
    • Checkout
  • Contact
  • Algemene voorwaarden
Verloofd? Start hier!
Verloofd? Start hier!
Verloofd? Start hier!
Verloofd? Start hier!

Mijn account

Login

Je wachtwoord vergeten?

  • Tarieven
  • Work with me
  • Tips&tricks
  • Shop
    • Winkelwagen
    • Account login
    • Checkout
  • Contact
  • Algemene voorwaarden

Info

Nieuwstraat 4
3018 Wijgmaal
BE0720585383
0496338295
hallo@meraki-events.be

Boek je kennismakingsgesprek

Schedule Appointment

Follow Me

merakieventsbe

Tentjes ⛺️ Die doen we graag, de tenthuwelijk Tentjes ⛺️

Die doen we graag, de tenthuwelijken. Zolang we maar buiten kunnen zijn ☘️

Met weer meer dan 5 tenthuwelijken op de planning dit jaar, hebben we ons werk wel.

Want hoewel prachtig, logistiek is zo’n huwelijk écht niet te onderschatten.
Ik zeg altijd je bouwt een feestzaal op van 0.
Daar staat ook een serieus budget tegenover. Vergis je dus zeker niet met te zeggen dat een huwelijk in een feestzaal duurder is dan in een tent.
Nog zo’n 1090 beelden te delen van vorig trouwse Nog zo’n 1090 beelden te delen van vorig trouwseizoen 🫣

De rode draad doorheen huwelijken. Die voeren we graag zoveel mogelijk door. Soms is dat een bepaalde kleur, soms een soort materiaal (bijv hout).
Bij deze was het ‘een streepje verf’. Op de uitnodigingen, de naamkaartjes, het welkomstbord, seating plan, de menu’s,.. overal kwam dat terug.
Extra speciaal waren de (echte) bomen die we binnen brachten en de vele bloemetjes. Op en top romantisch, op de enige regenachtige dag van ons seizoen.

📸 @arnedecortemedia 
Coördinatie en styling @merakieventsbe @sanne.tlbk
Ergens Halfweg januari is de winter voor mij wel v Ergens Halfweg januari is de winter voor mij wel voldoende geweest en mogen de dagen terug langer worden. ☀️

Locatie privé
Signs @merakieventsbe 
Tenten @organicconcept 
📸 @woutermaeckelberghe
Prepping time ♥ Alhoewel het laagseizoen is, is Prepping time ♥

Alhoewel het laagseizoen is, is het allesbehalve rustig nu. Alle stylings worden opgestart, de eerste versies van de draaiboeken gaan uit de deur naar de leveranciers, we finaliseren onze wedding teams voor elk huwelijk.

Maar ook nieuwe aanvragen (zelfs voor '25) komen binnen, locatiebezoeken voor 24 worden ingepland en nieuwe samenwerkingen realiseren we.

Daarbuiten kijken we ook altijd intern naar onze workflow. Wat hebben we geleerd van vorig jaar? Wat kan er beter? Welke software blijven we gebruiken, welke nieuwe gaan we uittesten?

Eigenlijk even druk dus als het zomerseizoen maar dan op een andere manier. Beide zijn charme. Beide een gelukmomentje. 

Foto @cecile.et.moi 
Styling, planning ,rentals, bloemen @merakieventsbe @sanne.tlbk 
Meubilair @woodfestevents
Laag seizoen en agenda’s 🔥 We bepalen de pla Laag seizoen en agenda’s 🔥

We bepalen de plaatsen in onze agenda niet op basis van hoe “vol een maand zit”. Alhoewel dat we een agenda voor een bepaalde maan zeker wel toedoen als er al veel projecten op de planning staan.

Maar in het algemeen kijken we naar het aantal uren dat we bezig zijn voor elk huwelijk. Dat is steeds anders. Zo bekijken we hoeveel uren we nog in onze weken kunnen steken om ervoor te zorgen dat we het huwelijksfeest kwalitatief kunnen afleveren.

Als ik dus zeg: “De agenda gaat bijna toe voor 2023!” Dan wilt dat niet zeggen dat we elk weekend van maart tot oktober hebben vol gepland, maar dat we aan de maximum van onze werkuren zitten.

Dat hangt dus sterk van de huwelijken af maar gemiddeld doen we er zo’n 10 a 15 op een jaar. Voor 2023 staan er nu 9 full plannings op de agenda, we kunnen er dus misschien nog 4 bijnemen a la bloemenstyling of coördinatie apart, maar nog maar 1 a la styling, bloemen en coördinatie. Geen full plannings meer.

Kan ik jou nog helpen? Yes please. Maar dan is het nu de moment 😋

📸 @felixxboniface 

Bloemen; styling en drukwerk @merakieventsbe
Outdoor 🌳 Een huwelijk buiten plannen, het is Outdoor 🌳

Een huwelijk buiten plannen, het is meer en meer populair, het is relaxt en de sfeer vaak nonchalant en gezellig. Maar achter de schermen wel echt niet iets om licht over te gaan.

Je bouwt een feestzaal op van 0.
Water aanleggen, elektriciteit voorzien, een tent een vloer, meubilair, licht en geluid, wc’s,.. het is echt een hele klus. 

Niet alleen de dag zelf maar ook de hele week voordien en de hele week nadien. Al die zaken moeten namelijk ook opgebouwd worden en weer afgebroken en dat is altijd een productie van meerdere dagen waarop alle leveranciers ook veel vragen gaan hebben, een grondplan nodig hebben,.. 

Het is, toevallig, ook het soort huwelijksfeest dat wij het allerliefste plannen en het meeste voldoening geeft 💓

Foto @yannigvdw 
Meubilair @tienda_events 
Catering @saillartcatering 
Planning,styling en coördinatie @merakieventsbe @sanne.tlbk 
Bloemen @flowerfest.be
Laad meer... Volg op Instagram

Copyright © 2023

  • Schedule an Appointment
  • Algemene voorwaarden

Powered By