Taken van een ceremoniemeester

Een onmisbare gast op je trouwfeest is ongetwijfeld de ceremoniemeester. Maar wat kun je verwachten van je ceremoniemeester? Welke taken kan je delegeren? En wat brengt een ceremoniemeester zoal mee? 

Ik vertel aan mijn koppels steeds dat ik de rol aanneem die nodig is. Het ene koppel heeft personeel en een feestzaal die zich bezig houdt met de aankleding en dus enkel iemand nodig die de gasten ontvangt, de leveranciers naar hun juiste bestemming brengt en hen voorziet van materiaal, de dj op tijd laten aankondigen dat jullie jullie openingsdans willen inzetten,…

Het andere koppel doet bijvoorbeeld een feest thuis of in een tuin en heeft weinig tot geen personeel? Dan zet ik de koffie, ruim ik mee de glazen wat af, kleed ik mee de ruimte aan, … 
Het ligt dus aan wat jullie nodig hebben.

“Jullie willen op je trouwdag toch niet zelf glazen cava staan uitschenken, jassen weghangen, mensen naar hun plaats wijzen of kleine probleempjes oplossen? Nee op jullie trouwdag moeten jullie helemaal opgaan in elkaar, genieten met jullie gasten en uren dansen op de dansvloer. Al de rest? Dat regelen wij!”

 

Net zoals bij het planningpakket en het stylingpakket geef ik mijn rentals gratis ter beschikking om te gebruiken bij de aankleding van je zaal of tuinfeest. Daar wordt steeds graag gebruik van gemaakt, het scheelt ook weer in je kosten en handig dat wij dit kunnen meenemen en opzetten op de dag zelf. Al één leverancier minder om je zorgen over te maken!

 

Algemene mogelijke taken:

  • ontvangen van gasten in het gemeentehuis of kerk en hen begeleiden naar hun plaats
  • glaasje aanbieden na de ceremonie
  • ontvangen van de leveranciers en ervoor zorgen dat zij weten waar ze moeten zijn en het nodige materiaal krijgen
  • ervoor zorgen dat jullie aan niets moeten denken tijdens de dag zelf
  • ontvangen van cadeautjes en kaartjes en veilig opbergen of eventueel naar jullie thuis brengen
  • buffet laten inzetten

Wat jullie nodig hebben zal besproken worden tijdens het eerste kennismakingsgesprek. Het tweede kennismakingsgesprek vind meestal plaats op jullie feestlocatie zodat ik een duidelijk beeld krijg van wat jullie wensen en op welke plaats alles moet komen te staan. 

Vaak bekijk ik ook op voorhand al jullie draaiboek, geef ik tips bij de gebruikte tijdsframes of help ik het draaiboek in zijn geheel op te stellen. 

Wat is er speciaal bij Meraki Events

Wij kunnen ook de volledige bloemenstyling op ons nemen, wens je dit dan betaal je enkel voor je ceremoniemeesterpakket en de kosten van de bloemen en het materiaal. Wij kunnen alles voorzien van vaasbloemen, kerkaankleding, bruidsboeketten, corsages, … 

Veel gevraagd tegenwoordig is het voorzien van een kids corner op je huwelijk. Komen er veel kindjes en wil je die op een gepaste manier bezig houden? Wij voorzien leuke activiteiten en spelletjes. 

Voorafgaand aan jullie mooie dag hebben we geregeld contact via mail, sms of social media om nog eventuele ideetjes af te toetsen of gewoon om elkaar op de hoogte te houden van de vorderingen. 

Zo tel ik samen met jullie af naar deze bijzondere dag! Een zorgeloos feest? Dan heb je een ceremoniemeester nodig!

Benieuw naar onze mogelijkheden, wil je een vrijblijvende offerte aanvragen of kijk je al eens graag naar onze pakketen kijk dan snel op onze tarievenpagina

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

0